Home » » Perlu ke Saya Ceraikan Isteri Per1 Saya???

Perlu ke Saya Ceraikan Isteri Per1 Saya???

Written By puterablog1malaysia on Tuesday | 6:49 AM

Salam aidilfitri semua...macam mana raye ari ni, ada baik, ada happy, ada sakit perutsss?? ho3x...Untuk update blog ari pertama raye ni, aku cuma nak share dengan korang apa y aku rasa di pagi raye bila takbir bergema hinggala saat aku menekan keyboard y xbpe lembut ni...Tajuk atas 2 xda kena mengena dengan luahan aku ni..Tajuk 2 kasi panas blog ni jew..Ye la sekrang ni aku jarang update.Bukan disebabkan bz but disbbkan maslah atie ni.huu..apa2 pon aku cube lebih bersabar & cube buat setakat y mampu.Pasti ada y tersirat di sebalik apa y aku alami sekrang ni.ho3x...apa pon xboleh!..

Bila takbir bergema aku teringatkan orang2 y di dalam kesusahan ketika ini & orang2 y tahun per1 ni diorang raye tanpa orang2 tersyang.Mungkin beraya tanpa ayah, mungkin jugak tanpa ibu, & tidak terlepas dari hidup di dunia ni, tidak terlepas dari raye berseorangan..Bayangkan jika ada seorang kanak2 kecil dalam lingkungan umur 6 tahun tidak ada tempat tinggal, tidak ada orang y menjaga makan minum dia, tidak ada abg, tidak ada kakak, tidak ada ayah ibu & tidak ada sorang y peduli tentang kehidupan kanak2 y berumur 6 tahun ni.Cubela pkerkan keadaan mereka y tiada ibu & ayah & cubela bayangkan keadaan kanak2 berumur 6 tahun 2 pabila orang lain seronok beraya bersama keluarga sanak saudara sahabat handai & dia hanya duduk di tepi jalan & melihat kearah 1 keluarga y pergi beraya bersama2..Sungguh kasihan kan jika melihat seorang kanak2 dalam keadaan begitu.Berat ujian y tuhan berikan kepada mereka..Tapi suatu hari nanti kita akan menerima nasib y sama...Kita xselamnya senang & xda apa di dalam dunia ni y akan kekal selama2nya kecuali Allah S.W.T..

Hari ini aku mempunyai nasib y baik kerana aku mempunyai kawan2 y sudi pergi beraya bersama.Ayah, ibu, adik & abg aku beraya di kampung..Adik & abg aku bertolak petang semalam & mak ayah aku serta adik lelaki aku y no 3 bertolak pagi tadi selepas sembahyang raye & selepas perginya mereka aku tinggal keseorangan sehinggalah di waktu tengahari, selepas itu aku pergi beraya bersama kawan2. Pergi tidak lama, hanya 1 jam lebih sahaja. Ohh ya!! pembetulan ayat, selepas perginya mereka aku tinggal bersama kucing kesayangan, ABU. sorry malas nak delte & tambah2 di tempat seperti itu, maka aku teruskan pembetulanya menggunakan type streat & color .Aku harap korang dapat teruskan membaca ho5x :P sambungan selepas ayat di atas y berwarna hijau yew --> Masa aku beraya di rumah kawan aku. Tiba2 Hati aku terasa sesuatu y begitu kuat. Rasa itu makin lama makin hampir. Aku dengan tidak begitu pker panjang.Aku terus pulang. Apabila di rumah aku keseorangan lagi.Aku on siaran tv & mata melihat tv tetapi fikiran tidak dapat menumpu sepnuhnya ke kaca televisyen 2. Hati merasai sesuatu y aku sudh pasti rasanya. Hati aku merasa rindu..Rindu pada kekasih hati pada waktu2 begini. ye!! memang aku rindukan kekasih hati. Aku memang teringin bersama dengan dia di waktu2 orang islam lain menyambut gembira. Apa guna aku gembira sedangkan dia sedang menderita. Di waktu itu & di waktu ini aku masih merindukanya, aku masih menyimpan keinginan untuk terus bersamanya.. seperti tahun2 y lepas seperti exgf aku y lepas, aku xpernah merasakan seperti ini di waktu lebaran tiba tetapi bila dengan kekasih hati bernama NUR AISYAH MARDIANA ABDULLAH buat pertama kali, aku rasakan keinginan & rindu ini begitu kuat. Aku memahaminya & aku inginkanya sebab itu perasaan ini susah mawu hilangkan rasa cinta, syang & rindu ini dari hidup aku.Aku tidak dapat menghubunginya. Sehingga sekarang aku masih menunggu dia hubungi aku, coll, msg or email dekt fb. Pelbagai halangan bila bersama dia, dapat memberi aku menguatkan hati, perbetulkan diri aku tentang kehidupan sebagai manusia y patuh pada agama.Mungkin orang berfikir sma seperti aku, perempuan y banyak membawa kita ke arah kebaikan, perempuan itu la y terbaik untuk kita..Aku masih menunggu. Apa y aku harapkan selepas ini hatinya reda & dapat memaafkan aku jika aku telah melukai hati dia selama ini.Semuanya tidak sengaja & semuanya tidak dapat di duga. Semuanya di kawal oleh perasaan aku sendiri..

maaf jika luahan ini kurang menarik & kurang faham.Ini la hati jika mempunyai rasa y penuh dgn rasa cinta.


0 Rakyat Bersuara:

Post a Comment

Recommend on Google