BERHALA TERTINGGI DI DUNIA - DUBAI

Written By puterablog1malaysia on Thursday | 8:14 AM

Aiii...malam ni aku xnak cerita pasal adobe atau pun tentang cinta tetapi malam ni aku nak tunjukkan sesuatu kat korang.Mybe korang boleh lihat dengan jelas sekarang tentang kedatangan hari kiamat.Takut bila kita menghitung semua tanda2x hari kiamat yang makin hampir, salah satunya manusia berlumba2x membina bangunan y tinggi2x serta mengejar kemodenan dengan pantas.Kemodenan adalah satu kemajuan yang memamg lumrah dalam dunia kita sekarang ni.bermacam2x kita lihat bangunan y tinggi2x, sesuatu negara yang pesat membangun sekarang ni adalah Dubai, pada asalnya aku sangat kagum dengan perubahan Dubai y amat ketara, dengan bangunanya y tertinggi di dunia, dengan pulau buatan yang mengubah peta dunia, dengan tempat membeli belah y terbesar di dunia, semuanya Dubai kuasai sekarang ni.Selepas ini ada pembangunan lagi di Dubai, bangunan yang lebih tinggi dari Burj Khalifa.Dalam kemodenan di Dubai ni ada satu part yang aku tak suka pasai pembangunan diorang.Kalau korang nak tahu apa yang membuatkan aku tibe2x beralih hati terhadap Dubai ini adalah tentang berhala yang tertinggi di Dubai.Aku sekarang tak nak cerita panjang.Apa yg aku nampak & aku bace korang boleh saksikan sekali dengan paparan gambar di bawah ni.Sekian










NOTE : 

Hafal 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi atau 10 ayat terakhir – Seorang muslim yang menghafal sepuluh atau tiga ayat pertama dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal, atau siapa yang membaca sepuluh ayat pertama dan sepuluh ayat terakhir dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal..

Dalilnya adalah hadis dari Abu Darda radliallahu `anhu dari Rasulullah SAW Bersabda:

“Barangsiapa yang menghafal sepuluh ayat pertama dari surah Al- Kahfi terjaga dari fitnah Dajjal.” (HR. Muslim, Abu Dawud, Nasai, Tirmidzi)

“Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat terakhir dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal.”(HR Imam Ahmad)

-Baca doa selepas Tahiyyat Akhir seperti berikut:- kewajipan untuk berlindung dari fitnah Dajjal merupakan perkara yang amat penting buat kita. Kerana dalam sebegitu banyak hadis2 kita telah di diberi beberapa ‘amaran’ oleh Rasulullah s.a.w tentang bahayanya Dajjal.


Recommend on Google