Home » , , , » Cinta itu Ego!

Cinta itu Ego!

Written By puterablog1malaysia on Friday | 12:21 PM


Ego dan cinta adalah dua benda yang saling berkaitan antara satu sama lain dan itu sering terjadi saat kita mencintai dan dicintai. Ego dengan mudahnya mampu mengalahkan cinta dan begitu pula cinta akan dengan mudah mengalahkan ego.

Ego yang begitu kuat dalam diri seseorang akan dengan mudah mengalahkan cinta, dengan mudah menghilangkan erti cinta dan dengan mudah menghancurkan cinta.

Cinta yang begitu kuat dalam diri seseorang akan dengan mudah mengalahkan ego, dengan mudah menghilangkan ego dalam diri seseorang, dan dengan mudah menghilangkan ego dalam sebuah percintaan.

Sering kali dalam sebuah percintaan mengalami itu kita menjadi begitu ego, kita hanya memikirkan diri kita sendiri tanpa memikirkan pasangan kita. Beruntungnya kita jika pasangan kita benar-benar mencintai kita, dia akan bersabar menghadapi kita dan berusaha memadam ego kita.

Pasangan yang benar-benar mencintai orang yang dikasihinya maka dia akan menggunakan kekuatan cintanya yang begitu kuat untuk mengalahkan ego dan itu tentunya akan berhasil jika orang itu memiliki cinta yang benar-benar tulus.

Seterunya jika kita sudah sedar bahawa kita terlalu ego maka kita akan menyesal kerana kita begitu ego terhadap pasangan kita bahkan kita akan bersedih terhadap kelakuan diri kita sendiri yang begitu ego dan kita marah pada diri kita sendiri.

Kita akan sedar ternyata pasangan kita benar-benar mencintai kita dan dia tulus dalam memberikan cintanya pada kita, kita akan merasa sangat bersalah hanya kerana ego kita sendiri.

Tetapi bukan itu yang harus kita lakukan untuk membalasnya, kita tidak boleh hanya menyesal dan rasa bersalah. Kita juga harus membuktikan dan memberi balasan bahawa kita juga mencintai pasangan kita dengan setulus hati.

Jika ternyata pasangan kita tidak benar-benar mencintai kita maka yang terjadi hanya lah sebuah pertengkaran yang tidak ada penghujungnya. Pertengkaran itu akan reda jika salah satu pasangan mengalah dan padam egonya sendiri,dengan itu akan membuktikan siapa yang benar-benar tulus dalam mencintai.

Jika ego masing-masing pasangan begitu besar maka cinta akan dengan sangat mudah dikalahkan, payah menemukan betapa indahnya cinta, sulit untuk merasakan kebahagiaan akan cinta, dan payah untuk saling mencintai dan saling memberikan kebahagiaan satu sama lain.

Kita harus berusaha untuk membuang ego kita sendiri, kita juga harus berusaha untuk membuang ego dari pasangan kita dengan cara kita menunjukkan bagaimana kita benar-benar tulus mencintainya dengan kita bersabar menghadapinya.

Jika memang ego masing-masing mampu dibuang maka kita akan merasakan betapa indahnya mencintai dan betapa indahnya dicintai dan kita akan selalu merasakan kebahagiaan kerana kekuatan cinta.


Recommend on Google