5 website untuk header facebook timeline

Written By puterablog1malaysia on Monday | 7:00 AM


Selamat malam.Malam ni serba sedikit entry tentang design.Tanpa berlengah masa, aku ingin bertanya, seberapa ramai yang masih tertanya2 macam mane nak buat header facebook timeline?

Pada anggaran aku & sepandangan aku pada keadaan sekeliling, mungkin sudah ramai yang tahu tentang nak buat design kan.menggunakan software adobe ps or illustrator yang di install ke dalam desktop or di dalam laptop korang sendiri atau ada yang selain daripada menggunakan software adobe, tapi itu bagi yang tahu menggunakan software berkenaan, bagaimana pulak dengan segelintir rakan2 kita yang tak tahu nak gunakan software berkenaan untuk membuat header facebook timeline.Sebelum ini ada aku terangkan & tunjukkan cara nak setting size dekat dalam adobe beserta video untuk buat header facebook timeline.Kali ini aku nak bagi link dekat korang untuk lebih mudah untuk korang edit & tukar2 header korang dengan pantas & menarik.

Video Membuat Header Facebook Timeline Menggunakan Adobe Photoshop




Dekat bawah ni ada 5 contoh muka depan web berkenaan, yang korang tinggal upload pict & pilih yang mane korang berkenan.caranya sangat senang, apa yang perlu korang cube setiap web berkenaan & lihat yang mane menarik untuk di letakan di header fb korang sendiri.

Cube buat sesuatu yang baik & menarik.Gunakan segala kemudahan yang diberikan dengan cermat & di harap tidak menggunakan dengan cara yang salah.



Timeline Caver Banner ini membolehkan korang memilih pelbagai latar belakang yang ada.Setelah memilih latar belakang, ia akan membawa korang ke halaman penyesuaian, di mana korang boleh masukan teks dengan cara tersendiri, mengubah saiz latar belakang, mengubah suai kualiti warna dengan mudah.






Aku harap dengan entry kali ni dapat membantu korang dalam menyelesaikan masalah design header korang ea.Apa2 pon aku harap korang enjoy & perbanyakan research dalam dunia design.Berfikir atas ciptaanNya, kehidupan di dunia & sekeliling.Pasti menemui keindahan di sebalik alam ini.


2 Rakyat Bersuara:

  1. sebenarnya tak suka facebook timeline. Huhu. Baik main twitter :-)

    ReplyDelete
  2. bagus juga ada blog yang ajar mcmane nak wat timeline dgn lebih menarik.. Terima Kasih Putera

    Wan Dzuan

    ReplyDelete

Recommend on Google