Home » , , , , » Aku Percaya keraguan ini akan hilang..

Aku Percaya keraguan ini akan hilang..

Written By puterablog1malaysia on Monday | 8:27 AM

Perjalanan cinta.Pada cinta itu singgah dihatiku, aku sering memberikan kejujuran, kesetian, keikhlasan serta kepercayaan sepenuhnya kepada penerima cinta tetapi ternyata apa yang aku berikan selama ini tidak pernah dihargai.Bukan sekali itu semua berlaku malah sudah lebih dari itu.Sejak dari itu aku mula sepi tanpa cinta, sejak dari itu juga aku kunci hati ini dari terus serahkanya pada cinta sehinggalah pada 1 ketika, ku menemui seseorang yang berjaya menemukan kunci hati ini.Aku serahkan padanya.Kali ini ku yakin untuk serahkan barang yang
paling berharga dari sebuah kota cinta iaitu hati.Ku serahkan padanya.Pada awalnya hatiku sangat bahagia dan ceria..Aku harap semuanya berkekalan tetapi ternyata apa yang aku harapkan tidak semudahnya untuk ku gapai & ku rangkul dalam pelukan..Aku dikecewakan sekali lagi oleh orang yang tidak tahu menghargai hati yang ku berikan..

Sudah berulang kali ku cuba mempertahankan cinta itu tetapi akhirnya perpisahan juga yang terpaksa ku terima & ku buat.Aku tidak sanggup teruskan dengan permainan yang dia cipta.Keperitan hati ini susah mahu aku lukiskan & aku gambarkan kerana mempunyai beribu-ribu keretakan & geseran atas sekeping hati dari perjalanan sebelum ini.walaupun sudah banyak yang ku lalui dengan penuh rasa sakit, kecewa, sedih serta hampa tetapi aku tidak pernah menyerah kalah.

Kali ini ku temui seseorang yang berjaya mencuit hatiku & kali ini juga perasaan ini wujud bukan atas dasar cinta atau rupa tetapi atas dasar agama & kali ini juga ku berhati-hati di dalam menyerahkan cinta.Pada mulanya kami hanya kawan biasa sehinggalah suatu ketika ia menyatakan agama barunya.Sejak dari itu aku mula ingin mendekatinya dengan lebih rapat lagi, aku tertarik pada agama yang dia miliki sekarang.Semakin hari semakin luas & dalam perasaan ini datang & sehinggalah 1 perasaan wujud didalam hatiku, iaitu cinta..ya perasaan cinta..Dari pengalaman & perjalanan aku sebelum ini di atas sebuah cinta, kali ini aku berhati-hati dalam mencurahkan sepenuhnya kepercayaan ini kepadanya.Sedang hati ini meragui, aku cuba untuk mencari kepercayaan itu dengan melihat segala gerak geri perbuatanya & aku berjaya mencari
kepercayaan itu..Kini separuh keraguaan terhadap dirinya di dalam hidupku berganti dengan kepercyaan.Semakin hari semakin surut keraguaan ini..Aku memerlukan sedikit masa lagi untuk aku serahkan sepenuh kepercayaan kepadanya.

Aku mengerti perasaanya apabila dia mengetahui aku masih meragui tentang hubungan ini tetapi percayalah aku masih berusaha untuk menggantikan keraguan itu kepada kepercayaan..Aku berharap dia sabar untuk menempuhi hari demi hari bersama dengan rasa ragu dihatiku & aku harap kesabaran itu ada untukku..Aku akui hati ini cinta & menyanyangi dia tetapi bersabarla aku cuma memerlukan sedikit masa lagi untuk hilangkan keraguaan di hati...Walaupun keraguan ini sedikit ada tetapi hati ini bahagia.Sehari tanpa dia aku rasa hidupku kosong tiada gelak ketawa tiada bergurau senda.Aku harap dia mengerti sesungguhnya hati ini akan sentiasa tertulis namanya & tidak mudah untuk aku padamkan dari hidupku kerana kali ini perasaan ini wujud atas dasar agama..

0 Rakyat Bersuara:

Post a Comment

Recommend on Google