Home » » Niat Untuk Bercinta

Niat Untuk Bercinta

Written By puterablog1malaysia on Monday | 3:31 AM

Kini blog ni mula untuk meluahkan kata2 dari hati & berkongsi suka duka bersma dengan semua...Pernah x anda memikirkan nasib anda selepas ini..memikirkan apa yang akan berlaku,apa y anda miliki, memikirkan apa y anda perlu lakukan?? Pernahkah anda memikirkan tentang persaan seseorang yang terpendam apabila sesuatu berlaku terhadap dirinya...Blog ku ini telah ditubuhkan pada 2009.Susah hendak aku luahkan segala y tertnya2 di fikiran & terbayang di fikiran kerna di waktu itu aku hanyala menubuhkan blog ini untuk suka2 tpi kali ini aku sudah bersedia untuk meluahkan segala rasa ini ke dalam ruangan ini agar orang sentiasa bacakanya & merenung semula perkara y sesudah & sebelumnya...

Nasib manusia semuanya tidak indah, nasib manusia tidak semuanya boleh ketawa..Ketawa & membuatkan orang ketawa memang senang untuk kita lakukan tetapi pernahkah kita menyelami atie orang y ketwa..di sebalik ketawaan itu apa y tersembunyi di atienya.Pernahkah kita terpker untuk bertanya & segala y trpendam itu kita luahkan & berkongsi semuanya bersama..

Pendam segala y kita rasa.Sangat perit bila semuanya kita hanya pendam tanpa mengurai segalnya melalui kata2 pada y sudi mendengar..Rasa & terus rasa, bnyak rasa y kita perolehi di dunia..Rasa kecewa, rasa cinta, rasa sayang, rasa curiga, rasa dikecewakan & juga rasa ingin tahu..Apa yang ingin diluahkan yang telah lama terpendam sejak dahulu kala adalah kekecewaan..Kecewa dengan rasa cinta.2 rasa hadir ke dalam 1 atie..Anda & sya pernah merasakan kekecewaan itu & juga rasa cinta tpi bagaimana yang belum pernah merasakannya..Apa yang kita rasa kita kongsi bersama.Kecewa sngat memeritkan di dalam kehidupan manusia. Tidak semua manusia mahu kecewa tpi mahu bercinta..Bercinta pasti ada kecewa.Aku telah lalui pelbagai rasa cinta & bermacam2 gaya bercinta serta kecewa...sangat menyakitkan sehinggakan aku berhenti untuk bercinta.

Hanya sesetengah antara kita menyalahkan lelaki puncanya & tidak lari juga wanita berkata perkara yang sama.Apa yang ingin aku kongsi bersama selama aku bercinta.Semuanya wanita yang sanggup mengecewakan insan y setia mencintai dirinya seorang wanita.Aku perit dengan cinta2 yang sebelum ini.Segagah2 lelaki dia akan mengalirkan air mata kerna wanita suatu ari nte.Ya3x..memang akan mengalirkan air mata kerna wanita.Kenapa?? kerana luka y diterima sngat mmbuatkan dia tersa sakit & kecewa.Tidak mampu bertahan lagi lalu air mata melimpah keluar.Bayangkan dalam bnyak2 wanita y dia cintai akhir sekali cinta dilinangi dengan air mata..Berhak ka seorang lelaki berjumpa dengan perempuan mcm ni selepas ini..Berhak kew dia mencintai sejujurnya kerana pengalaman sebelum ini.

Apabila cinta itu mula ada semula di dalam diri ini.Aku tetap sama setia pada teman wanita tpi aku xpernah lari dari bersiap sedia dari menerima rasa kecewa.Hidup di dunia tidak semuanya sama..ada y bercinta smpai ke alam rumah tangga & ada y bercinta hanya separuh jalan seperti hidup kita hanya hidup di dunia hanya smentara..pernahkah anda membawa cinta anda hingga ke syurga, pernah x anda bayangkan sebesar mana cinta anda...tiba2 atieku susah untuk meluahkan rasa..Aku dihantui dengan rasa cinta y teramat besar.Aku xdpat bayangkan & bandingkan sebesar mana cintaku untuknya,terlalu besar.Aku telah pernah bercinta sebelum ini tapi tidak sebesar ini rasa cinta y aku rasakan. Hati tiba2 rasa takut dengan rasa cinta.Walaupun aku telah bersedia tetapi aku terpkerkan kata2 aku sebelumnya.Kekecewaan tidak pernah lupa pada pencinta, kekecewaan tidak pernah lari daripda persaan cinta.sentiasa beriring bersama..

Bagaimanakah & dimanakah akhir cintaku ini? Aku sentiasa berharap cinta ini terus kekal ke syurga..Aku sentiasa berharap cinta ini terus kekal untuknya & aku terus berharap ke gagalan dalm percintaan tidak singgah lagi di dalam hidupku..Aku manusia biasa tidak lari dari silap & dosa tapi aku xpernah mempermainkan cinta & aku tidak pernah menyalahkan semua rasa2 cinta y aku miliki..Apa perancangan selepas ini dengan rasa cinta terus kekal di hati..Apa akan aku lakukan dengan cinta ini dengan semuanya tidak dipenuhi rasa kecewa.Hanya ini mampu ku luahkan buat sementara..Akan aku luahkan lagi dengan rasa cinta dihati & berkongsi suka duka bersama anda semua di alam percintaan y sedang ku lalui.Anda & juga sy perlu ingat 1 perkara, niatla paling berharga di dalam kehidupan kita..tanpa niat apa y kita lakukan tidak akan bermakna & semuanya sia2 belaka.



2 Rakyat Bersuara:

  1. "baru niat untuk bercinta or niat baru untuk bercinta lagi?" hehe (terus terang kome xbaca pun apa ang tulis kui kui)

    ReplyDelete
  2. sy da rse perasaan kecewe tu...dtg tnpa diduga...sgt2 menyedihkn hingga bole buat kite jd gila...kne kuatkn iman dan dekatkn diri pada NYA..

    ReplyDelete

Recommend on Google