Home » , , , , » Tiada Insan lain yang Mencintai saya sedalam awak mencintai saya

Tiada Insan lain yang Mencintai saya sedalam awak mencintai saya

Written By puterablog1malaysia on Tuesday | 7:36 AM

Gambar sekada hiasan

s : ingat tak apa yang pernah saya janjikan pada awak satu perkara?

f : janji? setahu saya, awak tak pernah berjanji, kerana awak takut janji itu tak dapat ditunaikan dan memakan diri sendiri.

s : orang yang menganggap kata-katanya ikhlas, akan menganggap apa yang dikatakanya sebagai janjinya.

f : apa yang pernah awak katakan? saya mungkin sudah lupa. maaf~

s : tak mengapa, saya tak kisah jika awak lupa, sebab saya akan selalu ingatkan awak, selagi saya masih ada di sini.

f : terima kasih kerana selalu ada untuk saya. saya amat menghargainya lebih dari sesuatu apa pun.pendengarkanlah apa yang pernah awak katakan, dan moga-moga saya takkan pernah lupa lagi.

dia berdiri dan mendongak ke langit yang baru habis gelap dan datangnya terang dengan senyuman, dia mengumpul sedalam nafasnya untuk mengatakan apa yang pernah dia janjikan. mungkin, ini kali terakhir dia mampu ucapkan.

s : dulu sebelum awak terima saya dalam hidup awak, saya pernah kata, yang saya akan selalu sayang awak. Mungkin awak rasa lucu pada masa itu, bagaimana orang yang baru awak kenal, boleh kata macam itu, kan?

f : ya, saya pun rasa pelik. Kenapa awak boleh cakap macam tu sedangkan kita kenal tidak begitu lama?

s : soalan awak itu, tidak ada jawapanya pada saya.

f : tapi sekarang, saya tahu yang awak tak tipu, sekurang-kurangnya, itu membuat awak tersenyum..

s : ....

f : kenapa awak diam dan memandang saya macam itu? mata awak masuk habuk kah? air mata awak mengalir..mari saya tiupkan.

s : saya pernah janji, yang saya akan sayang awak selama mana nafas saya ada, dan jika saya tiada lagi, saya akan terus memerhati awak dari atas sana, mendoakan kebahagiaan awak ada di sini, dan jika Tuhan mengambil awak terlebih dahulu, saya janji akan selalu melawat kubur awak di setiap hari jumaat hingga ke akhir hayat saya. Saya takkan biarkan awak sendirian. Saya akan selalu bercerita apa yang saya lalui walau mungkin awak tahu apa yang saya lalui. saya ingin awak merasa saya tak pernah jauh atau sesekali lupa pada awak dan semua kebaikan awak. nama awak takkan pernah habisa dalam setiap doa dan sujud saya padaNya. saya.. (dia menutup mulutnya dan memeluknya)

f : apa pun yang akan awak lakukan, takkan pernah ada insan lain yang mencintai saya sedalam awak mencintai saya. love u, s


0 Rakyat Bersuara:

Post a Comment

Recommend on Google