Home » » Safer Roads In Europe Poster Design Competition :)

Safer Roads In Europe Poster Design Competition :)

Written By puterablog1malaysia on Thursday | 12:15 PM


Calling all young graphic designers and graphic design students! Can you design a unique road safety poster aimed at young European drivers?

The European Commission wants your creativity to help spread the message about responsible driving among young people, one of the most vulnerable groups on the roads. Your work should reflect one of the 12 themes. There’s no imposed slogan, just an imposed ’baseline’ – Safer roads in Europe. Yes we care! – This must appear somewhere on your work and will be kept in English regardless of the other word’s on the poster.

Feel free to interpret one of the 12 themes as you wish. Do be aware though that word puns that work in your own language might not necessarily translate well into other languages, so this is perhaps best avoided.

Your work must conform to the A2 paper standard (420 × 594mm). You can use any technique you like. Only individuals may participate. Each participant may submit as many projects as he/she wishes. 

There is no entry fee.


Eligibility


This competition is open to all artists who are official residents of one of the 27 European Union Member States and who were born after 1985.


Prize


The winning poster will be translated into the EU’s 23 official languages, distributed in all 27 EU countries and used for a communication campaign in Brussels and possibly for similar campaigns across all 27 EU Member States!

The winner will receive €2000 and will be invited to Brussels for an award ceremony at the European Youth Forum for Road Safety on 24 November 2011. The two runners-up will each win €1000 and will be notified by post of their prize.

The 10 finalists’ posters may also be used in exhibitions organised by the European Commission or EU representatives in EU countries and in promotional material.

Memanggil semua pereka grafik muda dan pelajar reka bentuk grafik! Bolehkah anda reka bentukposter keselamatan jalan raya yang unik yang bertujuan untuk pemandu muda Eropah?

Suruhanjaya Eropah mahu kreativiti anda untuk membantu menyebarkan mesej tentang memandubertanggungjawab di kalangan orang muda, salah satu kumpulan yang paling lemah di atas jalan raya.Kerja anda harus mencerminkan salah satu daripada 12 tema. Tidak ada slogan yang dikenakan, yang dikenakan 'baseline' - Selamat jalan raya di Eropah. Ya, kami mengambil berat! - Ini harus muncul di tempat kerja anda dan akan disimpan dalam bahasa Inggeris tanpa mengira lain perkataan pada poster.

Anda bebas untuk mentafsir salah satu daripada 12 tema yang anda ingin. Adakah sedar walaupun itupuns perkataan yang bekerja dalam bahasa anda sendiri mungkin tidak semestinya menterjemahkan ke dalam bahasa lain, jadi ini mungkin yang terbaik dielakkan.

Kerja anda mesti mematuhi standard kertas A2 (420 × 594mm). Anda boleh menggunakan mana-manateknik yang anda suka. Hanya individu boleh menyertai. Setiap peserta boleh menghantar seberapabanyak projek kerana dia / dia ingin.

Tiada yuran kemasukan.

kelayakan

Pertandingan ini terbuka kepada semua artis yang penduduk rasmi salah satu daripada 27 Eropahnegara-negara anggota Kesatuan dan yang lahir selepas tahun 1985.

hadiah

Poster pemenang akan diterjemahkan ke dalam 23 bahasa rasmi Kesatuan Eropah, yang diedarkan di semua 27 negara-negara EU dan digunakan untuk kempen komunikasi di Brussels dan mungkin untuk kempen yang sama di seluruh semua 27 Negara Anggota Kesatuan Eropah!

Pemenang akan menerima € 2000 dan akan dijemput ke Brussels untuk majlis anugerah di Forum BeliaEropah bagi Keselamatan Jalan Raya pada 24 November 2011. Kedua-dua pelari-sehingga masing-masing akan memenangi € 1000 dan akan dimaklumkan melalui pos hadiah mereka.

Poster 10 finalis juga boleh digunakan dalam pameran yang dianjurkan oleh Suruhanjaya Eropah atauwakil-wakil EU di negara-negara Kesatuan Eropah (EU) dan dalam bahan promosi.

Deadline:  October 21, 2011  (22 days left)
Contest's Website: [link]


Recommend on Google