Home » , , , , , , » 13 Design Tool Online Membantu anda membina Blog/Web dengan lebih baik

13 Design Tool Online Membantu anda membina Blog/Web dengan lebih baik

Written By puterablog1malaysia on Sunday | 5:29 AM



Aiii...untuk hari ni aku ingin postkan entry yang berguna untuk korang semua.Apa yang aku nak kongsikan ini adalah generator tool.Generator Tool ialah alat-alat design online.Generator tool ini mempermudahkan 
kita mereka bentuk sesuatu laman, terutamanya apabila korang tidak belajar dalam mereka bentuk sesuatu laman web.Selain itu, generator tool ini akan menjimatkan masa korang & ia juga membantu untuk membina laman web yang lebih baik.Hari ini & di dalam artikel kali ini aku akan menyeneraikan alat-alat generator tool untuk korang semua & yang sangat berguna.Selepas ini korang tak perlu pening-pening kepala lagi & mungkin generator tool ini lebih menjimatkan masa-masa korang sendiri.

SpriteBox
 SpriteBox ini adalah percuma.Korang boleh pergi ke web Tool berkenaan untuk mencuba.


CSS3 Generator
 CSS3 Generator korang boleh buat macam-macam.Antaranya Box Shadows, Border Radius, Multiple Colums & banyak lagi.

Oto255
 Oto255.Dalam membina laman web, color juga penting untuk seimbangkan reka bentuk laman web bagi menarik perhatian pengunjung serta menyelesakan mata pengunjung ketika berada di halaman web kita.So di atas tu, Oto 255 sangat berguna untuk kita menentukan warna pilihan untuk laman web..Oto255 penggunaan yang simple tetapi complete dengan warna daripada putih hingga ke hitam, ia juga dipanggil Tone warna..
Penggunaan sangat mudah hanya klik warna yang korang suka & secara automatik dia akan memaparkan tone warna yang menarik & akan menyalin terus ke clipboard korang..gdluck for this tool k!!!

CSS Layout Generator
CSS Generator Layout adalah alat web online 2,0 untuk mewujudkan HTML + CSS template (layout). Alat ini menjana arkib (dalam hanya beberapa klik) yang mengandungi dua file: HTML & CSS, yang mewakili susun atur asas untuk laman web korang. Layouts dijana oleh CSS Layout Generator telah diuji & dipaparkan dengan betul dalam pelayar moden dan popular, seperti: Chrome, FireFox, IE 6 +, Opera dan Safari.
CSS Menu Generator
CSS Menu Generator percuma.Klik aja pada button yang di paparkan di dalam galeri & memuat turun file yang diberikan.

CSS3 Button Maker
CSS3 ButtonMaker. Penggunaanya sangat mudah.Telah menyediakan button dan apa yang perlu korang buat korang boleh setting size dari segi sudut button,warna button nak buat gradient or satu color.Terpulang pada korang.Aku hanya boleh katakan penggunaanya sangat simple, cool & i like this tool


PXtoEm Calculator.
 PXtoEm Calculator ni aku tak berapa faham.Kalau korang tahu cara gunakanya, bagusla.Sedangkan aku sendiri pun tak tahu.hehehe.aku yakin ada di antara kita yang memang pandai dalam membina website, tahu menggunakan Tool ni.

WhatFontIs
WhatFontIs. Ia adalah tool untuk mengesan fonts yang korang cari.Caranya mudah, hanya upload image yang mengandungi fonts yang korang suka & tool akan cari & akan memberikanya pada korang.


Typography
Typography.Alat berkenaan dgn percetakan yang menjana CSS untuk Typografi web yang indah, mengikut skala tradisional dan irama menegak.

Typograph
Typograph. Alat ini menghasilkan sistem grid dalam css / xhtml sah untuk persekitaran prototaip, pembangunan dan pengeluaran yang pesat. Penjana sistem grid menawarkan keupayaan untuk menyesuaikan lebar, tidak. tiang-tiang dan margin (s) untuk membolehkan lebih banyak fleksibiliti untuk reka bentuk pelbagai.

Stripe Generator
Stripe Generator. Kalau korang tengah berbelit-belit otak korang nak buat background.Korang boleh gunakan Tool ni k.

BG Patterns
BG Patterns. Kalau nak bermain dengan background & mengubah background blog korang.Korang boleh menggunakan BG Patterns ni.

CSS Type Set
CSS Type Set. Generator Tool yang sangat mudah.Keputusan pengubahsuai & kedudukan text akan terus di lampirkan di sebelah perubahan yang dibuat.


Macam mane?? Korang faham tak cara gunakan Generator Tool yang aku postkan di atas.hehehe..kalau korang tak faham, tak pe.Permulaan pembelajaran sendiri memang macam tu.So dari situ korang kena usaha & dapatkan cara yang mudah untuk dapatkan apa yang korang nak. Last sekali korang klik link kat bawah ni ye..





Recommend on Google