Home » , , , » Adobe Muse (pembinaan laman web dengan mudah)

Adobe Muse (pembinaan laman web dengan mudah)

Written By puterablog1malaysia on Sunday | 9:13 AM

Aii..malam ni aku nak share satu info yang mungkin di antara kita tidak mengetahuinya lagi tapi orang macam aku sentiasa research tentang kemajuaan multimedia exspecially tentang editing & design.Adobe telah melancarkan alat baru laman web versi beta penciptaan diberi nama "Muse" yang akan membenarkan penggunadengan mudah untuk membuat laman web tanpa sebarang pengetahuan teknikal HTML & CSS. Berbeza dalam beberapa cara sebagai versi yang lebih baik, perisian iWeb fasa keluar Apple, Muse disasarkan kepada pereka web dengan kebiasaan yang sederhana atau tidak dalam reka bentuk laman web.

Alat baru Adobe ini menyediakan pengguna dengan kemudahan membina laman web yang mudah dan juga dikenali dengan alat seperti Dreamweaver, Illustrator dan InDesign, evolusi tidak rumit untuk web design dengan bebas HTML, dengan widget drag-and-drop convertable iringan oleh terbenam kod dari laman web seperti Facebook dan Peta Google untuk memperluaskan fungsi.



Antara ciri-ciri utama Muse adalah seperti berikut:

Pelan projek anda - Mudah untuk menggunakan Sitemap, muka surat master, dan pelbagai lagi, mempunyai tapak yang luas menjadikan ia naluri & cepat untuk mendapatkan laman web anda bertujuan dan bersedia untuk reka bentuk.

Reka bentuk halaman anda - Gabung imej, grafik dan teks dengan kawalan mutlak, fleksibiliti dan arahan.

Tambah interaktiviti - Seret dan lepaskan sepenuhnya widget disesuaikan seperti menu dan pertunjukan slaid, embed HTML code coretan termasuk hal-hal seperti Peta Google, membolehkan tips alat, rollovers dan banyak lagi.

Terbitkan laman web anda - Preview laman web anda dengan Muse untuk melihat bagaimana ia muncul dan ujian bagaimana ia bekerja. Kemudian berubah kepada laman web secara langsung menggunakan Adobe untuk hosting, anda boleh mengeksport kod HTML untuk hosting dengan sumber pilihan utama anda.
"Keupayaan untuk membina laman web dalam Muse semudah menyusun atur laman web di InDesign adalah salah satu keperluan yang paling disukai daripada pelanggan reka bentuk kami," kata Lea Hickman, naib presiden pengurusan produk Design dan Web di Adobe.

Nama kod "Muse" kemungkinan untuk mengubah lebih awal daripada ia mencecah versi terakhir dan lengkap produk. Ia kini boleh didapati secara percuma dalam fasa beta awam, dengan Versi diberi kuasa yang ditetapkan yang akan dilancarkan pada awal tahun 2012. Muse akan berdasarkan langganan dengan harga yang ditetapkan pada $ 20 sebulan atau $ 180 setiap tahun.










Recommend on Google