New Blogger Templets

Written By puterablog1malaysia on Wednesday | 7:56 AM


Aiii....sayang2x semua..he3x...malam ni terasa sangat penat 3 ari menyiapkan templet blog aku ni..Yang lame bnyak malware/javascript error..ada la dalam 100 lebh javascript error..xberdaya aku nak membelek satu2x..baik aku ganti terus..sebelum merebak plak jangkitan javascript y error tu kan..Y baru ni aku xcek lagi tapi aku rsa xda & aku lebih berhati-hati dalam mengedit code2 dlam blog ni pda msa akan datang..Aku sebenrnya xthu satu pun pasal code2 blogger ni semua.Tapi keinginan tinggi so belajar sendri la.manfaatkan apa yang dalam internet ni.Sebab tu la proses nak ubahsuai ni lambat cket..Yela dapat 1 tutorial, test kat blog lagi 1.xjadi plak cari plak y lain..Blog templet aku ni xsiap spenuhnya lagi..sekarang aku dalam perbincangan dengan seorang blogger dari Indonesia.Aku baru je mintak tunjuk ajar dari dia.Alhamdulillah dia xkedekut ilmu & aku kadang2 pening jugak dengan dia punya loghat dia.hu2x.xbisa ngerti.Apa2 pon aku aah kan je asalkan aku faham dari segi kedudukan code & function2nya..

macam nak sma dengan facebook timelne...hu3 :P


3ari proses bermain coding.Aku nak share serba sedikit tentang masalah yang jarang blogger hadapi & kemungkinan ada jugak yang selalu kena kan..First tengok pict kat bawah ni.

Error!!
Ok pict di atas adalah print screen di mana aku menghadapi masalah ketika aku nak masokn widget ke dalam blog aku.Perkara ini berlaku di sebabkan Application window Chrome aku yang menghadapi masalah.Aku cube di fire fox.Semua masalah selesai.Dalam masa yang sama aku unistall chrome & install semula dengan yang baru.Semuanya berfungsi dengan baik setelah Install google Chrome yang baru.Sebelum ni aku pernah jadi macam ni tapi di bahagian Edit HTML...Jalan penyelesaiannya aku terpaksa tukar templets baru.Berpunca daripada mane aku xthu.

Kedua.lihat pict dibawah.

shoutMix Important Notice

Important Notice Semalam aku ada bace artikel dekt blogger mane pon aku xingat, yang shoutMix akan menghentikan langganan percuma kepada sesiapa sahaja yang menggunakan shoutMix daripada syarikat berkenaan, pada masa akan datang diorang akan mengenakan bayaran kepada sesiapa yang nak menggunakan shoutMix ni & perkara ni memberi teknan kepada aku sebabnya masa aku mengedit blogger templets baru2 ni, idea aku datang untuk mengubah suai shoutMix bagi nampak menarik tapi sekrang aku terpksa lupakan idea aku tu & bertukar ke arah lain.Selepas ni mungkin ramai blogger yang menggunakan Cbox.Buat msa ni aku xdengar khabar berita tentang Cbox, hope xjadi mcm shoutbox ni..

Yang ketiga ni tutorial blog, xbanyak tapi sikit je la..
Apa yang aku nak bagitahu ni mengenai drop down menu.Korang tahu kan drop down menu.Kalau xtahu please search google image Drop Down Menu.Yang mane blogger2 nak edit blog nak letak drop down menu di atas header korang kena cari code ni <body> tapi tu code yang berabad lame.Sekarang ni blogger sudah update kepada yang terbaru.Diorang menggabungkan dengan code css & perubahan akan berlaku pada code2x yang lain..Kalau korang nak buat penambahan dengan drop down menu di atas header atau yang berkaitan dengan code <body>.Sekarang ni korang xperlu cari code tu lagi.Xkan jumpa bagi yang gune templets sedia ada yang latest dari blogger.Korang boleh buat pengubahsuai dengan mencari code ini <body expr:class='&quot;loading&quot; + data:blog.mobileClass'>.Faham kan.code sudah berganti.

Ok la itu sahaja yang aku nak share malam ni.Insyakallah dalam msa terdekat ni aku akan siapkan sepenuhnya templets blog aku ni & akan berkongsi serba sedikit dekat korang semua.

Sebelum beransur pergi. Korang di galakan membaca post2x di bawah ni dengan klik pada tajuk berkenaan.Terima Kasih.








Recommend on Google